Lessen

Sportcentrum B-Active biedt verschillende lessen voor verschillende doelgroepen. Bekijk hieronder de lessen van dit moment. Bekijk ook eens het lesrooster 

B-Fit

De groepsles B-fit wordt iedere maandag t/m zaterdag minimaal twee keer aangeboden. De lessen variëren per dag en zijn gericht op het trainen van het gehele lichaam binnen één uur. Hierin worden aspecten van gewichtheffen, conditietraining, balans en flexibiliteit verwerkt. Op deze manier wordt er gewerkt aan de algehele fitheid. Het interessante aan deze lessen is dat er veel aandacht wordt besteed aan het aanleren van nieuwe bewegingen en technieken die een goede basis vormen zowel tijdens trainingen als in het dagelijks leven. Ondanks dat er individueel getraind wordt in deze les, motiveert het competitie-element om zo hard mogelijk te trainen. Om de kwaliteit van de lessen te waarborgen en persoonlijke coaching te kunnen bieden is er voor deze les een maximale capaciteit van 14 deelnemers. Het instapniveau van deze les is laag en daarom is het ongeacht fitheid toegankelijk voor iedereen; ieder traint op zijn of haar eigen niveau.

B-Fit ruimte Sportcentrum B-Active Volendam. Over ons
Boksring Sportcentrum B-Active Volendam. Over ons. Fotogallerij
Bokstraining

Iedere dag wordt er minstens één kickboksles aangeboden. Dit varieert tussen zaktraining en sparren in de ring. Dit staat vermeld op het lesrooster. In de lessen is er veel afwisseling tussen kracht- en conditieoefeningen en wordt er veel aandacht besteed aan het aanleren of verbeteren van bokstechnieken. Dit wordt gedaan door met een buddy samen te werken en de technieken op elkaar te beoefenen. Tijdens de zaktrainingen wordt er gewerkt op de bokszakken en zal er daarom buiten het oefenen van de technieken geen fysiek contact plaatsvinden. Tijdens het sparren in de ring is het dragen van bokshandschoenen en scheenbeschermers verplicht. Voor het instappen van de les waarin wordt gespard moet de conditie op peil zijn. Voor de zaktraining is het instapniveau laag en daarom kan iedereen, ongeacht fitheid, hieraan deelnemen.

Gladiator

In de groepsles Gladiator ligt de focus op het effectief trainen van het gehele lichaam binnen één uur op hoge intensiteit. Kenmerkend voor de Gladiator les is dat dit gebeurt in circuitvorm. Tijdens de lessen wordt er minimaal gebruik gemaakt van materialen en wordt er dus veel op lichaamsgewicht getraind. De focus ligt op vetverbranding, het verbeteren van conditie en het opbouwen van spierkracht. De techniek van de oefeningen wordt altijd uitgebreid besproken en tijdens de training is er ruimte voor persoonlijke coaching. Het instapniveau van deze les is laag, iedereen kan deelnemen!

Gladiatortraining
Commando Training

De naam ‘commando’ zegt het al. De commando trainingen zijn bedoeld om voor goud te gaan. Hiervoor wordt er dus een andere inzet verwacht dan in de andere groepslessen, oftewel: zo diep mogelijk gaan. De trainingen worden in overleg met ex-commando’s voorbereid en gegeven. Er wordt ook veel in teamverband gewerkt. De voornaamste focus in deze les is om op te werken naar het commandoniveau, zowel fysiek als mentaal; de mindset. Dit is een ideale les voor duursporters, aangezien er weinig met materialen wordt getraind maar voornamelijk gericht op uithoudingsvermogen.

B-Healthy

B-Healthy is een ideale les speciaal voor de 50-plussers of niet ervaren sporters. Tijdens deze les wordt binnen een uur het gehele lichaam getraind op een laag niveau. Wie dus niet meer mee hoeft te doen met de Olymische Spelen zit goed bij de B-Healthy lessen. Er wordt voornamelijk op lichaamsgewicht getraind en dus met minimaal gebruik van materialen. De oefeningen zijn gefocust op het opbouwen van conditie en kracht, oftewel op het verbeteren van de algehele fitheid. Daarbij wordt er veel aandacht besteed aan flexibiliteit, beweeglijkheid en het aanleren van basistechnieken waarvan in het dagelijks leven geprofiteerd kan worden.

B-Healthy
Boksen
Kickboksen

Kickboksen is een vechtsport waarbij we mogen trappen en slaan. Tijdens deze les is er veel afwisseling tussen kracht- en conditieoefeningen. Daarbij wordt er in een les afgewisseld met trappen en stoten op de bokszak, maar ook op elkaar. Voor deze les is het hebben van handschoenen en scheenbeschermers verplicht. Er wordt soms gespard (niet wanneer je dat niet wilt natuurlijk).

Zaktraining / B-Kick

Tijdens de zaktraining wordt er alleen maar gewerkt op de kickbokszakken en is er geen fysiek contact. Er worden veel verschillende combinaties gemaakt op de kickbokszakken, zowel slaan als trappen.

Kickboksen Zaktraining Stephan Mooijer